+36 30 275 8525 toth.judit[kukac]weblaptitkok[pont]hu

Mitől jó egy honlap?

Számtalan honlapot volt alkalmam a napokban végignézni. Először csak ötleteket akartam meríteni, de aztán önkéntelenül elkezdtem osztályozni a weblapokat.

Cél: mennyire tükrözi célunkat a honlap?

Nagyon sok weblaptuljadonos beleesik abba a hibába, hogy túl sok mindent szeretne honlapján keresztül közölni a látogatóval. Egy honlap célját már az első pár percben tudnia kell a látogatónak, ellenkező esetben összezavarodik és szépen elkattint. Ha a weblaptervezés elején eldöntjük, hogy mi lesz a célja weblapunknak, akkor már félig nyert ügyünk van. Persze, a cél meghatározása nem is olyan egyszerű, de ha sikerül kiválasztani, akkor ettől ne engedjük eltántorítani magunkat.

Érthetőség: mennyire sikerül megérteni a weblap mondanivalóját?

Múltkor egy autóalkatrészt kerestem. Tudtam, hogy mi a neve és nagyjából azt is, hogy mire való. Aztán itt megállt a tudományom.. Beütöttem a keresőbe és sorra olyan weblapok jöttek ki, hogy a szövegből nem értettem mást, mint csak a kötőszavakat. Egyértelműen "dobbantottam" az ilyen oldalakról. Végül találtam egy nagyon korrekt weblapot, ahol nem csak azt írták le, hogy ez micsoda, hanem azt is, hogy mire való, mit kell vele csinálni, kiknek és miért ajánlják. Tehát, ha nem írod le egyértelműen, hogy terméked, szolgáltatásod milyen problémára ad megoldást, akkor a látogató elhúzza az egeret és azt a bizonyos virtuális csíkot is, átmegy a konkurenciához..

Átláthatóság: mennyire vezeti a szemed a grafika, szöveg, stb..?

Hál' égnek most már egyre kevesebb honlapon látom a repkedő borítékot, ami az e-mail küldésre hívja fel a figyelmet, vagy a pörgős kis @-jelet.. Azonban még most is vannak olyan honlapok, melyeken eligazodni egyszerűen lehetetlenség. Olyan, mint a Fradi-leves: mindent bele..:-)) Ha egy kicsit kevesebb grafika lenne a honlapon, vagy pár elemet felcserélnének sokkal jobban vezetné a szemem. Hirtelen beletolnak mindent az arcomba, én meg ott ülök tanácstalanul, hogy akkor most merre is haladjak. Arra kell törekedni, hogy az átláthatóság támogassa honlapunk célját, ergo vezesse a szemet a fő célra..

Navigáció: hogyan igazodunk el a menük útvesztőjében?

Hogyan is várhatnánk el látogatóinktól, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot, ha nincs kapcsolatfelvételi menüpontunk, vagy legalább egy e-mail cím, ami jól látható helyen van a honlapon? Sehogy! Hogyan várjuk el az érdeklődőtől, hogy vásároljon tőlünk, amikor a terméket az al-al-al-al-al-al-menüpontban szépen elrejtettük előlük? Sehogy! Ha nem teremtjük meg a világos és logikus navigációt látogatónk számára, akkor megint egy új vevőhöz juttatjuk a konkurenciát. Kommunikáció: mennyire sikerül párbeszédet folytatnunk látogatóinkkal? Nagyon bosszantó, ha írunk egy termékkel kapcsolatban a weblap tulajdonosának és az napok múlva, vagy egyáltalán nem válaszol a levelünkre. Most már egyre több honlapon több elérhetőségi csatornát is megadnak, csak lehet, hogy arról nem gondoskodnak, hogy ezeket a csatornákat figyeljék is. Ha több e-mail címünk van, akkor ezt érdemes egy központi címre irányítani, amit legalább napi rendszerességgel olvasunk. Hidd el, nagyon pozitív visszhangja lehet annak, ha gyorsan és precízen válaszolsz a feltett kérdésekre. A kérdésekből még profitálhatsz is, mert lehet, hogy egy kérdés olyan ötletet ad, amivel akár még új piacot is nyithatsz.

Tanulj okosan weblapszerkesztést
Drupal segítségével!


Prémium Drupal oktatóvideó
Haladó Drupal oktatóvideó
Alap Drupal oktatóvideó