+36 30 275 8525 toth.judit[kukac]weblaptitkok[pont]hu

Webergonómia: a felhasználóbarát weblapok

Minap azzal kerestek meg, hogy segítsek weboldalelemzést írni. Természetesen, igent mondtam a felkérésre, mert nagyon kíváncsi voltam az elemzésre szánt weblapra..:-)

Az oldal egy nívós női magazin online változata, ezért joggal elvárható, hogy mint megjelenésében, mint tartalmában értéket, profizmust sugalljon (ez mondjuk más weblapra is igaz). Nos, egy dolog az elvárás és egy dolog a rideg valóság. Amikor megnyitottam a szóban forgó weblapot, azt hittem dobok egy hátast! Ez aztán a sufni-tuning kérem szépen (vagy legalábbis az embernek ilyen érzése van a nyitólap láttán)..

Az elemzés során összeszedtem jópár szempontot, melyek a jövőben segítenek a munkádban, és ezek figyelembevételével sikeressé teheted weblapodat (weblapjaidat).

Csinálj tesztet! Kérdezd meg ügyfeleidet, vagy látogatóidat weblapod használhatóságáról.

Végezd el Te is a tesztet. Elképzelhető, hogy olyan dolgokat látsz meg, amire eddig nem is gondoltál volna. Nyomtasd ki, vagy másold be Word-be az alábbi kérdéseket és írd mellé a válaszaidat:

  • A weblap közvetlen megnyitása után hova téved a tekintet legelőször?
  • Mennyi időnkbe és energiánkba telik megtalálni a weblapon, amit keresünk?
  • Mennyire érthető a weblap mondanivalója?
  • Mennyire átlátható a weboldal?
  • Mennyire tükrözi a dizájn a weblap mondanivalóját?
  • A dizájn elnyomó, vagy alátámasztó?
  • Mennyire logikus a weboldal felépítése?
  • Mennyire beszédesek a menüpontok?
  • Mennyire beszédes a domain név?
  • Mennyire egyértelműek és következetesek a linkek?
  • Keresőbarát URL-eket alkalmaztak a weblap linkjeinek megjelenítésére?
  • Van-e kapcsolatfelvételre lehetőség és ez jó látható helyen van?
  • A nyitóoldallal mennyire érhető el a kívánt hatás?
  • Mennyi idő alatt töltődik be az oldal?
  • A weboldal böngészőfüggetlen?
  • A képek mennyire vannak egyensúlyban a szövegekkel?

Ha a fenti kérdésekre a megkérdezettek kedvező válaszokat adnak, akkor kijelenthetjük, hogy hatékonyan működik a weblapod. Vélhetően a weblapod látogatói is szívesen böngésznek és örömmel fognak visszatérni.

Nagyon kíváncsi vagyok, ezért feltétlen oszd meg velem - és a blog többi olvasójával is - a hozzászólásban a teszt eredményét.

Vlezli képe

Vlezli says:

Kedves Judit!

A "mennyi", "mennyire" kérdések nagyon szubjektívak... Az ember a saját honlapjával szemben nagyon elfogult és így a válasza nem hiteles! Ha én csináltam a honlapot, azon - legalább is számomra - minden logikus, egyértelmű, stb. Ha nem így lenne, nem úgy készítettem volna el, ahogy elkészítettem...

Ezen szempontok miatt én nem csinálom meg a tesztet a saját honlapjaimra, de ki fogom kérni mások véleményét, mert egyébként jó ez a teszt! De csak ha mások honlapjának a tesztelését végezzük el vele!

Egyébként az elmúlt két évben több tucat honlapot készítettem már, kettőn jelenleg is dolgozom. Csak mintának néhány: http://pluszjovedelem.info, http://iraselemzes.info, http://digitalisbolt.info, http://vlezlistudio.com (az első kettő az, ami nincs még kész).

Ha időd engedné és vetnél rájuk néhány pillantást, örömmel venném az építőjellegű kritikádat! Annál is inkább, mert én nem vagyok szakmabeli, a honlapkészítést és az összes számítástechnikával kapcsolatos tudásomat teljesen egyedül, autodidakta módon szereztem meg, úgy hogy beleástam magam a szakirodalomba és olvasgatom a honlapodat, meg mások hasonló honlapjait. 5 éve még azt se tudtam, mi fán terem a számítógép... Manapság meg akár 1 nap alatt megcsinálok egy komplett webshop-ot is! Az más kérdés, hogy a Te mércéddel nézve is megüti-e a mértéket...?

Üdvözlettel:
Vlezli
(54 éves felnőttoktató/szabadúszó)

Judit képe

Judit says:

Köszönöm a részletes hozzászólást. Nem értek egyet azzal, hogy nem érdemes végig nézni weblapunkat.

Én saját magamon tapasztaltam, hogy ez mennyire hasznos. Voltak olyan elemek, amiken javítanom kellett/kell..:-)

Az általad felsorolt honlapokból egyet ki fogok választani, végignézem és válaszolok a kérdésekre. Hozzászólásomban pedig közölni fogom a végeredményt, ha ehhez Te is hozzájárulsz..

Tapodi Bori (nem ellenőrzött) says:

Kedves Judit!

Nekem nagyon tetszenek az összeállított kérdéseid. Bár még csak blogom van, de ahhoz is jó iránymutató. Köszönöm! Nekem ez a sokadik változat, mert mindig valami nem tetszik, és hát "tanuló" is vagyok. Gyakran keresek a Neten, és rájöttem, az időm drága ahhoz, hogy találgassam hol van a keresett válasz. Így az átlátható oldalakon maradok. Viszont nagyon tanulságos, mert tudom, hogy majd az enyémre is így fognak nézni. Szívesen venném a véleményed, nyilvánosan is, más is tanulhat belőle!
Üdvözlettel:
Bori /60 éves, kezdő, tanító/

Vlezli képe

Vlezli says:

Kedves Judit!

Persze én se úgy értettem, hogy nem érdemes végig nézni a weblapunkat! Csak biztos más (elfogultabb) szemmel nézzük, mint egy kívülálló!

Ha megteszed, hogy végignézed valamelyik honlapomat, nagyon hálás leszek érte! A véleményed számomra nagyon hiteles és értékes lesz! Főleg hogy eddig csak "magányos farkas"-ként, bárki segítsége és véleménye nélkül, csak a saját megérzéseimre hallgatva készítettem a honlapokat.

Talán, ha javasolhatom, a legújabb "gyermekem", a pluszjovedelem.info átnézését javasolom, mert azon dolgoztam/dolgozom jelenleg is a legtöbbet... Persze amelyiket jónak látod! Minden kritikának, ötletnek örülök!

Fáradozásodat addig is köszönöm!

Üdvözlettel:
Vlezli

Judit képe

Judit says:

Kedves Vlezli!

Természetesen, meg fogom nézni és leírom az észrevételeimet.

Egy kis türelmet kérek kedves Olvasóim. 25 írásbeli érettségi vizsga vár javításra..:-))

Judit képe

Judit says:

Kedves Bori!

Kérlek, küldd el a weblapod címét, hogy azt is meg tudjam nézni.

Köszönöm!

tbori says:

Kedves Judit!

Küldöm: http://gyermeknevelstudatosan.blogspot.com/

és köszönöm előre is!

Judit képe

Judit says:

Pluszjovedelem.info néhány észrevétel:

A weblap közvetlen megnyitása után össze-vissza cikázik a tekintetem. Ez azt jelenti nálam, hogy annyi minden van a weblapom, hogy azt sem tudom hova nézzek..

Szerintem, még nincs teljesen megtervezve, kivitelezve az oldal struktúrája, ezért tűnik zavarosnak. Mivel nekem nem egységes a felület-tartalom, ezért nagyon nehezen találtam meg az engem érdeklő tartalmat, vagyis a honlap lényegét.

A weblap mondanivalója nehezen "jön át", mert kérdem én: hogy jön a plusz jövedelem a vírusirtókhoz?:-) Márpedig ezzel találkozom a főoldalon.

A könyv leírását jobban tagolnám, kiemelném a lényeget. Így összefolyik nagyon összefolyik. A legfőbb problémám, hogy nem értem a weblap mondanivalóját.

Mit és hogyan akar rajtam segíteni? A könyvvel, netán a cikkekkel? Nem értem, hogy az egyes elemeknek mi a funkciója. A teszt például mire való? Oké, hogy regisztrálnom kell, de hol? (Persze, én tudom, de az egyszerű látogató nem fogja tudni, ha csak le nem írod neki.)

A Google hirdetéseknek mi a funkciója? Pénzkereseti lehetőség? Biztosan megéri ez Neked? Köztudottan üzleti weblapra nem szoktunk Google hirdetések kihelyezni, hiszen így a konkurenciát erősítjük.

Ezzel újra felvetődik a kérdés bennem: mire való ez a honlap. Remélem, nem volt nagyon kemény ez a rövidke elemzés, de segíthet a további munkádban..:-)

Vlezli képe

Vlezli says:

„Magyarázom a bizonyítványom…” :-)

Kedves Judit!

Nagyon köszönöm, hogy megnézted a legfrissebb honlapomat!

Kicsit megkésve reagálok az észrevételeidre, amiért elnézésedet kérem! Természetesen nem azért, mert valami sértődés féle lennem bennem a kritikáid miatt, sőt! Nagyon örülök, hogy végre valaki hozzáértő ad építő szándékú kritikát! A késésem oka sokkal egyszerűbb: sok volt az egyéb munkám az elmúlt héten.

Az észrevételeid igazságához kétség nem fér! Valójában én magam se tudom röviden megfogalmazni a weblapom mondani valóját… Bár a lényeg kiderül a „Bevezető helyett…” című írásomból, de tény, hogy az elég hosszúra sikeredett és így sokan nem veszik a fáradságot, hogy végig olvassák, megértve a szándékaimat.

Ott részletesen leírom, hogy azzal szeretnék segíteni másoknak, hogy megtanítom őket arra, hogy miképp készítsék el saját honlapjukat, amit aztán akár plusz jövedelem szerzésére is felhasználhatnak, de persze ez utóbbi nem kötelező. A teljes folyamatot, a tényleges, általam kikísérletezett és bevált módszereket írtam meg konkrét tippekkel (pl. ajánlott Domain beszerzési források, tárhelyszolgáltatók, bevált programok, stb.) a „Pluszjövedelem a netről” című e-book-omban, melyet fejezetenként is megvásárolhat egy-egy jelképes összegért az, akit érdekel.

Én mindezt úgy gondoltam, hogy felajánlok egy ingyenes szintfelmérő tesztet, ami objektíven megmutatja a felhasználónak, hogy hol tart a szükséges tudás terén, azaz számára mely fejezetek megrendelése ajánlható. Vagyis nem kell az egész tanulmányt megvegye, mint másoknál, hanem csak azokat a részeket, melyek neki személy szerint fontosak, és azokat sem egyben, hanem a saját idő- és pénzbeosztásának megfelelő ütemben. Így a családi kasszát se terheli meg, hetente – kéthetente 500 Ft-ot biztos le tud csípni bárki a konyhapénzből!

Abban persze teljesen igazad van, hogy hogy jön mindehhez pl. a vírusirtókról szóló cikk, vagy a sok egyéb információ, ami végül már átláthatatlanná teszi a kezdőlapot!

Ehhez el kell Neked árulnom, hogy noha sok, és különféle honlapot készítettem már az elmúlt két évben, a Drupal eddig kimaradt a sorból. Ez az első Drupal alapú honlapom, amit idén márciusban kezdtem el felépíteni. Az idő múlásával szinte észrevétlenül egy kísérleti laboratóriummá vált a pluszjovedelem.info, mert egyre újabb és újabb dolgokat akartam megoldani, kikísérletezni rajta, miközben a honlap eredeti funkciója a háttérbe szorult.

A Google Adsense hirdetések megjelenítése csak részben szolgál közvetlen pénzkeresési célokat. Tapasztalataim szerint az általam kínált áruk/szolgáltatások versenyképesebbek a konkurenciáénál. Vagyis csak hadd nézze meg a látogatóm a konkurens honlap ajánlatát! Fel fog értékelődni az enyém a szemében utána! Például: egy kétórás Szuper 8-as mozifilmre, vagy VHS-kazettára készült felvétel bedigitalizálása DVD-re animált menükkel, fényképes borítóval nálam csak 2 ezer Ft, a konkurenciáknál ugyanez 6 ezernél kezdődik! (Ez itt nem a reklám helye akar lenni, csak érzékeltetni szeretném a vélekedésemet). Ha pedig mégis, valami csoda folytán akadna egy, az enyémnél jobb ajánlattal előálló cég, akkor azt le is tiltathatom a Google-nál, hogy az ő hirdetése ne jelenjen meg a honlapomon...

Visszatérve a honlapomhoz: Sajnos senki nem tudott nekem érdemi segítséget adni… Nagyon rosszak a tapasztalataim a céges informatikusok, rendszergazdák, webmesterek körében is! Egy példa:

Annál a cégnél, ahol jelenleg felnőttképzést végzek, megkérdeztem a fenti funkciókkal felruházott személyt, hogy nincs-e valami ötlete, hogy a honlapomon miképp lehetne automatizálni az álnevek használatát, hogy ne kelljen minden egyes tartalomnál kézzel beállítani/beírni azt, miáltal az oldalak címei keresőbaráttá válhatnak. Majdnem kinevetett, hogy ugyan már, mit foglalkozom én álnevekkel, pláne annak automatizálásával… szerinte teljesen lényegtelen, hogy a böngésző címsorában „…/node/12”, vagy "…/virusirtok” fog-e megjelenni. A lényeg szerinte csak az, hogy a „Vírusírtók” szót linkesítsem ott ahol megjelenik és az pontosan az ilyen című cikket nyissa meg a látogatónak! Teljesen az volt az érzésem, hogy fogalma sincs a megoldásról, meg egyáltalán az álnevesítés szerepéről! Persze nem nyugodtam bele, és találtam is egy „pathauto” nevű modult, ami megoldja ezt a feladatot a Drupal-nál!

De folytatva a sort, a saját káromon/kísérleteimen keresztül jutottam el egy sor egyéb általam szükségesnek vélt dolog megoldásához is: Például:

WYSIWYG szerkesztő a hozzászólásokhoz (wysiwyg, IMCE wysiwyg API bridge, FCK editor)

Időzített feladatok automatikus futtatása, pl. hírcsatornák frissítése (poormanscron)

Hírlevél küldése (Simplenews, HTML Mail, Mail system, Simplenews action)

Facebook Like-gomb a tartalmakhoz és közösségi modul a lapok oldalsávjára ("Facebook barátok" blokk élő tartalommal, a honlap lájkolásának a lehetőségével)

Hamis regisztrációk és nemkívánatos (spam-jellegű, vagy trágár) tartalmak intelligens kiszűrése, ami jóval többet nyújt, mint egy egyszerű CAPTCHA kódos megoldás. (Mollom modul)

HTML-kódok beillesztése (pl. hirdetési blokkok, linkcsere, videóklipek, stb.)

Látogatói adatokat mutató számláló, amiből pontosan látom, hogy mikor, ki, milyen IP-címről és országból, városból, melyik oldalamat, mennyi ideig nézte, milyen URL-ről jött a honlapomra, milyen kereső szót használt, hová távozott a honlapomról, stb. Még azt is tudom, hogy milyen op.rendszert, képernyő felbontást és böngészőt használt a látogatóm, és engedélyezve van-e nála a Javascriptek használata...

Adatbázis mentés és visszaállítás lehetősége (Backup and Migrate modul)

Belenyúlni az egyes modul- vagy sminkrészletek pontatlan vagy kihagyott fordításaiba. Pl. a Kezdőlap tetején megjelenő kiemelt cikk melletti kis piros "Sticky"feliratú cimkén nagyon zavart az angol szó. Megkerestem a smink képei között a "bűnöst", átjavítottam rajta a szót "Kiemelt"-re és lecseréltem a tárhelyen lévőt erre. Mindjárt jobb! :-) De az egyéb helyeken felbukkanó le nem fordított szavakból is átírtam már vagy 50-et! Hiszen egy átlag látogató nem köteles tudni angolul!

A legtöbb fejtörést talán az emeltdíjas SMS-el való fizetés lehetőségének a megoldása okozta!

Megkérdeztem egy hazai fórumon az egyik Drupal szakértőt is, aki már több szakirodalmat is kiadott a kezéből Drupal-ügyben, a neve bizonyára nagyon ismert előtted, de nem illik megneveznem.

A lényeg, hogy ő is tanácstalanul állt a probléma előtt... azt mondta, "a Drupal erre nem képes!" Azt kérte ugyanis az SMS-szolgáltató, hogy a levédeni kívánt oldalak forráskódjának a "legelejére" illesszek be egy általuk kreált, pársoros kódot, aztán nevezzem át az oldal kiterjesztését ".PHP"-re. Persze, hogy nem működött így, komoly hibákat okozott az egész honlap működésében. Némi töprengés után kitaláltam a megoldást, amit le is tesztelhetsz: Fent, a Letöltések fület behívva, válassz ki egy fejezetet az 1-től 11-ig terjedők közül és kattints rá! Rögtön feljön egy szolgáltatói oldal, ahol egy-két sorban leírják, hogy milyen telefonszámra, milyen kódot küldjél el SMS-ben, 500.- Ft-ért. Pár másodperc múlva a válasz SMS-ben már benne van a védett tartalmat tartalmazó oldalra való belépéshez szükséges azonosító és jelszó, ami egy hétig használható.

Korábban el se jutottam az SMS-szolgáltató lapjának felbukkanásáig, most meg az én koncepcióm alapján megbízhatóan üzemel a fizető rendszer, többen igénybe vették már! Szerinted, hogyan oldottam meg mégis, noha a Drupál állítólag "erre nem képes"...?

Sorolhatnám még sokáig, mi mindennel kisérleteztem és oldottam meg végül saját kútfőből… de nem is ez a lényeg! Mára már magabiztosan kezelem a Drupal-t, úrrá lettem a technikai problémákon!

De ennek az volt az ára, hogy lassan átláthatatlanná vált a Kezdőlapom a sok új funkció és érdekesnek vélt tartalom miatt! Ez igaz…

Bizonyára rosszul gondolom, (legalább is a kritikus soraidból ezt érzem ki), de én eddig úgy véltem, hogy minél több és érdekes dolog vonzza az ember szemét egy honlapon, annál valószínűbb, hogy „lehorgonyoz” ott és máskor is visszatér Gondolj csak a hírportálok nagyon összetett, panelokra bontott, rengeteg irományt, fényképet, izgő-mozgó reklámok tömegét felvonultató kezdőlapjára... na ott aztán tényleg "cikkázik" az ember szeme! Mégis milyen sok visszatérő látogatójuk van! Még ha éppen nem is keres konkrétan semmit, de azt gondolhatja, hogy biztos lát megint valami érdekeset, ezért máskor is fellép arra a honlapra! Ha rendszeresen töltök fel új, színes, értékes tartalmakat, akkor ez igaz lehet az én honlapomra is, nem?

Mindezt magamról tudom: én is szivesen vissza-vissza nézek nap mint nap néhány, nekem kedves honlapra (a tiedet is ide sorolva), "csak úgy", hátha van valami nekem való hír, újdonság, vagy korábban még fel nem fedezett tartalom...és többnyire van is!

Ilyen megfontolásokból került fel pl. a vírusírtós és a tűzfalakról szóló cikkem is a honlapomra, még ha nem is kapcsolódnak szorosan a honlap eredeti célkitűzéséhez…

Mostanában is terveztem egy-két újabb cikk megírását, közzétéve a saját tapasztalataimat akár a weblapkészítés, akár a számítástechnika többi területén (pl. szükséges és ajánlott programok és azok lelőhelye, feltelepítése, használata).

Mindezt most végiggondolva, már tényleg erősen eltérek az eredeti koncepciótól (pénzszerző- és egyéb honlapok minél egyszerűbb és olcsóbb létrehozása) és egyre inkább egy komplett számítástechnikai portál képe kezd kibontakozni bennem… Persze akkor az már egy egész más történet lesz, ugye?

Tudod mi az érdekes?

Ugyanezt a történetet már egy párszor eljátszottam az elmúlt két évben (amióta foglalkozom számítástechnikával). A korábbi honlapjaim mind más-más technikai alapokra épültek.

Elöször egyszerű HTML oldalakat csináltam, azokat fejlesztettem az általam elérhető maximumra. (8-10 oldal, gyönyörű dizájn, menürendszer, Hírek, Kapcsolat kérdőívvel, autoresponder, stb.

Aztán webáruházat építettem, azzal is kikisérleteztem mindent, amit lehet: automatikus regisztráció, kosárhasználat, pénztár többféle fizetési móddal, kétnyelvűsítés, többféle valuta elfogadása, leltárnyilvántartás, statisztikák, hírlevél, stb. stb. (ma is üzemel, immár közel két éve).

Később megismerkedtem a CMS rendszerekkel. A Drupal előtt már négyet is felépítettem rengeteg kisérlet és töprengés árán (Wordpress, Joomla, php-Nuke, e107). Mindegyiknél megcsináltam az összes számomra fontos funkciót, teljes sikerrel! Az más kérdés, hogy mindegyikben volt valami, ami nem tetszett és így tovább léptem eggyel!

Ezután jött idén márciusban a Drupal, ahol ugyancsak egy-két hét alatt kiismertem magam, jószerivel már bármit meg tudnék vele csinálni.

A honlapjaim sorra-rendre pár hét , vagy hónap alatt a Google találati listájának az első oldalára küzdötték fel magukat (egy kicsit „konyítok” a SEO-hoz is :-) ). Üsd csak be a keresőbe, hogy „lemezborító készítés” és 8.980 találatból az abszolút első az én honlapom (vlezlistudio.com)! Vagy azt, hogy „huszár kalap” és láss csodát: 90.600 találatból megint abszolút első az én honlapom (digitalisbolt.info)! De folytathatnám a sort: írd be, hogy „grafológiai táblázat”, 8.530 találatból abszolút első vagyok (iraselemzes.info), vagy akár a "pluszjövedelem” szót is beírhatod, 105 ezer találatból az első oldalon a hatodik az én alig pár hetes, általad is megvizsgált honlapom!

Nincs ez másképp az angol nyelvű honlapjaimnál se! Ird be légy szíves a Google-ba, hogy „greatest bux”! Az én honlapom 1.240.000 találatból jelenik meg a legelső helyen!!! (greatestbux.info). A „happy bubbles” kifejezésre pedig már 32 millió (!) találatból az abszolút első az általam készített honlap (happybubbles.info)!

Mindezt úgy, hogy sose tanultam számítástechnikát, az én iskolás éveimben még szó se volt róla (54 éves vagyok)! Csak elkezdtem csinálni és szinte ment magától! Sokak szerint pályát tévesztettem… Nem cégvezetőknek kéne tárgyalástechnikát, üzleti etikettet, telesales-t, angol nyelvet, stb.-t tanítanom, hanem valahol az informatika világában kéne dolgoznom… :-)

DE! Hiába oldom meg a legnehezebb honlapépítési feladatokat is magamtól, hiába jók a látogatottsági statisztikáim, hiába „szeret” a Google, hiába…, hiába…, ha a legfontosabbhoz nem értek!

Mint írtad, nem tudom jól megtervezni az oldalam struktúráját, nem egységes a felület-tartalom, a weblap mondanivalója nehezen megy át, összefolyik (elsikkad) a lényeg, stb.

Sajnos ezek azok a dolgok, amiket nem vagyok képes „kiszopni a kisujjamból”, technikai problémának tekintve kikísérletezni, mint a fentebb felsorolt esetekben… Talán hiányzik belőlem a forma- és stílusérzék, vagy minek is nevezzem…

Szerinted e téren hogyan fejlődhetnék tovább? Maximálisan elfogadom a kritikáidat, de azokból csak azt érzem, hogy nem így kell… de akkor hogyan?

Köszönöm a figyelmedet!

(Bocsáss meg, hogy ilyen hosszúra nyúlt a válaszom! Akarva – akaratlanul is kijött belőlem az előadói rutin! Akár órákig is képes vagyok rögtönözni egy 100 fős hallgatóság előtt is… :-) )

Judit képe

Judit says:

Megnéztem újra a weblapod és rájöttem mi hiányzik! Nincs konkrét ajánlat a weblapodon.

Judit képe

Judit says:

Kedves Bori!
Látom, hogy segítséget akarsz nyújtani a szülőknek, de hol jössz Te a képbe?
A segítségnyújtás lehet tanácsadás akár pénzért, akár ingyen, ez nyilván a Te döntésed.
Én egyelőre nem látom a  weblap célját. Szeretnék egy kis útmutatást kapni a weblapod nyitóoldalán, hogy magamra ismerjek, hogy "igen, ez kell nekem", de nem kapok. Nagyon jók a blogbejegyzések, de valahogy nem jó a "tálalás".
Találd ki mi a célod és próbálj meg erre összpontosítani. Az ingyenes blogrendszert pedig elhagyhatod, ha már kitaláltad mit szeretnél csinálni:-).
Egyben szeretnék gratulálni, mert kezdőként nagyon jó szövegeket írsz. Érződik a tapasztalat, kezd épülni a bizalom. Mutasd meg magad és azt is, hogy mi a célod..:-)
 

Tapodi Bori (nem ellenőrzött) says:

Kedves Judit!
Nagyon köszönöm észrevételeidet. Valóban nem tudom még, hogy mi fog "kisülni" az eddigiekből, jelenleg a piackutatási-fázisomban vagyok. Viszont a bejegyzések írása segített kommunikálni, mert nekem az is fura volt, hogy az interneten nincs személyes kapcsolat, amihez hozzá voltam szokva. Közben a Drupal-t is tanulom, mert azzal szeretném elkészíteni a weblapomat. Én ezt az évet erre szánom, remélem nem eredménytelenül!
Sok időt szántam arra, hogy az információ-halmazból kiválogassam, akiktől tanulni tudok. Így már csak 3 helyet követek: 1.Tóth Judit
2.Vida Ági-marketing
3.183nap.com/Venczli Tamás-Müller Péter/
Szóval van mit a "tejbe aprítani"
Még egyszer köszönöm válaszodat!!!

Tanulj okosan weblapszerkesztést
Drupal segítségével!


Prémium Drupal oktatóvideó
Haladó Drupal oktatóvideó
Alap Drupal oktatóvideó